dissabte, 30 d’abril del 2011

Tossal Gros de Vallbona 804 m 24-4-2011

Excursió en un dia plujós al tossal Gros de Vallbona, sostre comarcal de l'Urgell, d'uns 804 m d'alçada segons l ‘ICC.
Punt geodèsic

Bonica sortida , en un cap de setmana , de setmana santa , molt plujós. La ruta d’inici havia de ser a Prades, però degut a la climatologia la vam tindre que canviar a un lloc més proper.

Gràcies al blog dels sostres comarcals , vam decidir sortir al Tossal Gros de Vallbona  i poder ensenyar a la Mireia, la meva dona, una de les tradicions dels centres excursionistes per les dates de Nadal, portar un pessebre a un sostre comarcal, com ho és el Tossal Gros, el sostre comarcal de l’Urgell.

La ruta la vam iniciar desde un lloc que ens agrada especialment, com es el santuari del Tallat. Situat a 788 metres d’alçada es el nostre punt de partida.
Després vam continuar fins el Cap del Coll, fronterer , entre la Conca i l'Urgell. Curiós que es passa de carretera asfaltada a la Conca a camí a l'Urgell ( quina diferència de pressuposts dins el mateix país !!!!! )
Cap del Coll
Tot fent camí, ens anem atansant al destí, i ja podem començar a veure els molins que ens trobarem aprop del cim del Tossal.
Molins de Vent
Ja quasi estem al destí, quant ens dirigim per una drecera, que per cert ens ajuda a tallar camí però que deunidó l'empinada que està !!!!!. Només cal mirar les nostres cares !!!!
Oscar
Mireia

Continuem el camí i per fi ja podem veure la marca que ens indica que quasi ja estem al lloc.
Tossal Gros
Ara toca fer una forta pujada fins el cim del Tossal, però us ven asseguro que val la pena, tant per les vistes de la Conca com per lo que hi trobem allí, els PESSEBRES !!!! i els molins....

Aquest ha sigut el breu relat d'una curta sortida en un dia plujós, però de ven segur una sortida , de la qual guardaré un record molt bonic, ja que feia molt de temps que no gaudia de la meva passió per la muntanya amb la meva meravellosa dona, la MIREIA !!! Això es el record més maco que guardaré d'aquesta passejada.